Macam ada kupu kupu berterbangan dalam perut?
Alaaa bukanlah maksudnya ada kupu kupu betul betul.
Tapi macam something menyesakkan or menyenakkan la.
Sebagai contoh.
Ko tak nak jumpa orang ni or ko benci orang ni
Tetiba ko jumpa and nampak dia.
Dan masa ni tindakan atau kelakuan ko memang sangat di luar keadaan.
Contohnya
If I see her/him
I will smile and say hi.
But lain pulak yang jadi
Ko jadi kekok dan tetiba ko buat macam tak kenal kat dia.
Kelakar gila kan?
Sebagai contoh!
Aku ada dinner kat Lost World of Tambun.
Tengah hari tu 1 of my boss bagi tau
Yang mamat tu local commander of Ipoh.
Means officer dari 2Bgd.
Dalam hati shit!
Jangan tetiba mamat tu akan datang jugak sudah la.
Tetiba malam tu mata aku nampak
1 lelaki dengan kemeja yang aku sangat kenal.
Owh! Shit! Dia datang with his local commander.
Pas tu boleh pulak duduk meja depan aku.
Kelakar! Kekok.
When he looked at me
And aku macam tak kenal dia.
Aiyoo..Supposedly kan kita manusia
Berukhuwah!
Ukhwah? Dengan kau?
Aiyoo..
With all my ex may be.
But not with you.
Never with beautiful liar!
Yang paling kelakar bila
Cakap kat my mother in law
He was my ex.
Hikhik.
Gila rock.
Lagi 1 kupu-kupu selalu terbang dalam perut
Bila selalu terserempak dengan Uncle O kat Office
Aiyo! Kekok
Nak tegur ke tak? tak ke ye?
Senyum? Say hi?
Hah! Confuse!!
Uncle! Sorry..
Kalo jodoh kami panjang mungkin saya dah jadi menantu uncle.
Tapi tak de jodoh.
Dalam hati berharap yang uncle O hilang ingatan sekejap
And tak ingat aku ni sapa.
Boleh ke?
Dulu kupu-kupu ni selalu datang
Bila dapat sms or status on fb
Sampai my fiance cakap
Removed.
Tak payah ada sebarang connectivity.
Tapi aku cakap
Ishk! Nanti dia kecik hati cemana?
Lorr buat apa nak sibuk jaga hati dia.
Ada dia jaga hati you?
Hmm..diam seribu bahasa
Seolah2 tunduk syukur dan bersetuju
Walhal dalam hati. Tak nak tak nak!!
Tak bagus macam tu.
Kupu kupu lain
Bila boss tanya analogy
Ko terkulat2 nak terangkan
Sebab ko pun tak pernah dengar benda alah tu.
Aiyak!
Rasa sangatlah tak berguna
Ijazah bersusun tapi benda simple pun tak leh nak terangkan.
;(
p/s
Mak Mi sms Kak Long dah keluarkan kupu kupu dalam perut.
Boy again!
;(
Nak baby girl!
Alaaa tak leh pakai baju pink
Humayraa solo lagi la nmpknya
Humayraa solo lagi la nmpknya
by chrysalis.estrella


No comments:
Post a Comment