Kalo cerita pasal karipap
Memang takkan habis.
Saya gila karipap.
Si suami pun suka karipap.
Last week saya berkursus di Lumut
Salah seorang peserta yang lain adalah staff suami saya
Sungguh peramah
Dasar orang rambai
Hehe
Tergelak saya bila dia cerita dia kantoi tak datang opis that day
Boss sudah marah
So kononnya nak mengampu boss so nak belikan boss makanan
Habis lah boss order pelik2
Pari bakar la apa la
Ternganga member mana nak cari makanan macam tu pagi-pagi buta
Terus staff tu tanya saya
Maam tau tak boss suka makan apa?
Suka apa saya tanya
Boss suka karipap mem maam
Ha ha
Teringat saya hadiah kahwin dalam kotak besar yang sangat besar
Seisi rumah teka macam2
Rupa-rupanya peralatan dan perkakas nak buat karipap
Siap dengan lesung batu sekali
Paling kelakar bila ade nota kecil bertulis
"Tuan suka makan karipap, Tiap-tiap hari suruh kami beli karipap,
So lepas ni Tuan boleh la masak karipap bawa ke opis setiap hari"
Hehe
Bila staff tanya kat opis bila boss nak buat karipap?
Slumber je boss jawab, bahan-bahan korang tak kasi..
Mana tepung mana kentang..
Ish sabar je la..
Ooo ni kira mengadu kat saya ke?
Hehe
Masa on the way honeymoon
Ceh honeymoon pulak pengantin expired ni..hehe
Selesai kursus, husband ajak lepak2 kat Damai Laut Resort
Very nice place
Will cover about this later k
K al-kisahnya sampai2 Ipoh
Mr Husband rasa terpanggil pulak nak buat karipap untuk staf2 dia
Yang kena kerahan kerja ari Ahad
*Ish jahat boss ni..wife dia pun kena ikut kerja jugak..hehe
Hari Sabtu malam tu kami berkampung la menyiapkan karipap
Ooo mcm ni rupanya buat karipap..
Haha..macam nak buat croissant nasib baik x seleceh croissant
I lebih sanggup buat cream puff daripada karipap
Jari keras sungguh!
kelim tak cantik
Tapi kan cantik sket la dari encik suami..hehe
Haaa yang hujung macam terkehel tu encik suami punya..
weee..ampun sayang! hehe
Kesian..terkial-kial..hehe
Tak la tipu je..
Lepas ni kalo pencen boleh bukak kedai karipap..ho ho
To all staffs
That 1 makaroni bakar tau
Bukan pizza
* peace no war


1 comment:
bila mau bg food tasting karipap tu kt i? hehehe..
Post a Comment