Monday, May 23, 2011

Karipap Oh Karipap!!

Kalo cerita pasal karipap
Memang takkan habis.
Saya gila karipap.
Si suami pun suka karipap.

Last week saya berkursus di Lumut
Salah seorang peserta yang lain adalah staff suami saya
Sungguh peramah
Dasar orang rambai
Hehe
Tergelak saya bila dia cerita dia kantoi tak datang opis that day
Boss sudah marah
So kononnya nak mengampu boss so nak belikan boss makanan
Habis lah boss order pelik2
Pari bakar la apa la
Ternganga member mana nak cari makanan macam tu pagi-pagi buta

Terus staff tu tanya saya
Maam tau tak boss suka makan apa?
Suka apa saya tanya
Boss suka karipap mem maam
Ha ha
Teringat saya hadiah kahwin dalam kotak besar yang sangat besar
Seisi rumah teka macam2
Rupa-rupanya peralatan dan perkakas nak buat karipap
Siap dengan lesung batu sekali
Paling kelakar bila ade nota kecil bertulis
"Tuan suka makan karipap, Tiap-tiap hari suruh kami beli karipap,
So lepas ni Tuan boleh la masak karipap bawa ke opis setiap hari"
Hehe

Bila staff tanya kat opis bila boss nak buat karipap?
Slumber je boss jawab, bahan-bahan korang tak kasi..
Mana tepung mana kentang..
Ish sabar je la..

Ooo ni kira mengadu kat saya ke?
Hehe

Masa on the way honeymoon
Ceh honeymoon pulak pengantin expired ni..hehe
Selesai kursus, husband ajak lepak2 kat Damai Laut Resort
Very nice place
Will cover about this later k

K al-kisahnya sampai2 Ipoh 
Mr Husband rasa terpanggil pulak nak buat karipap untuk staf2 dia
Yang kena kerahan kerja ari Ahad
*Ish jahat boss ni..wife dia pun kena ikut kerja jugak..hehe

Hari Sabtu malam tu kami berkampung la menyiapkan karipap
Ooo mcm ni rupanya buat karipap..
Haha..macam nak buat croissant nasib baik x seleceh croissant
I lebih sanggup buat cream puff daripada karipap

Jari keras sungguh!
kelim tak cantik
Tapi kan cantik sket la dari encik suami..hehe


Haaa yang hujung macam terkehel tu encik suami punya..
weee..ampun sayang! hehe


Kesian..terkial-kial..hehe
Tak la tipu je..
Lepas ni kalo pencen boleh bukak kedai karipap..ho ho

To all staffs
That 1 makaroni bakar tau 
Bukan pizza
* peace no war

1 comment:

Nur Kasih said...

bila mau bg food tasting karipap tu kt i? hehehe..