Search internet cari tutorial cemana nak buat dried flowers.
Ya Allah! Cantik sungguh depa buat.
Tapi kenapa the 1st bouquet yang saya buat everything turns to brown?
Nampak sangat saya silap.
Kononnya nak masukkan bunga2 tu dalam vase dan keluarkan dari sarung plastik tu.
Hoho. Kecewa. Saya dah seksa bunga tu rupanya. Batang dia dah hancur and banyak semut.
Kesian kat bunga tu.
Sorry sayang. Saya gagal jaga bunga yang you kasi tu. ;(
Okay. For the 2nd 1 ni saya jaga elok2 okay? Hehe
| Alamak! Ni je roses yang tinggal. Drp 12 kuntum ni je yang tinggal ;( yang lain dah keguguran!!! |
Saya terharu bila mak saya pun beria2 nak tolong saya.
Dalam hati saya, "Ishk, rajinnya la cina ni bungkus tiap2 rose tu dgn plastik.
Belum kira sarung yang luar sekali tu berapa lapis ntah.
Aiyoo! nasib baik saya sabar walopun tak puasa. Haha..
![]() |
| Ni la hasilnya bila bunga2 tu dah diasingkan dari sarungnya ;) |
Seterusnya adalah proses mengasingkan jenis2 bunga dan
gantungkan secara terbalik di tempat yang tak panas dan tak berangin.
Hoho. Akhirnya cari pilih saluran paip kat luar toilet untuk gantung. Hehe
Hmm..2 minggu nak kena tunggu hasilnya.
tak sabarrrr!!
Hopefully jadi la ;)
by chrysalis.estrella



No comments:
Post a Comment