Tuesday, March 20, 2012

Kenapa Perlu Bersusah-susah Kan?

Pernah tak terfikir untuk hidup lebih baik?
Berangan untuk dapatkan sesuatu dengan lebih baik?
Walaupun daripada jenama yang sama
Walaupun dengan spesifikasi yang sama
Walaupun dengan harga yang sama
Walaupun dengan store yang sama
Tetapi dengan extra kelebihan

Tak perlu susah-susah bersiap cantik-cantik
Turun rumah start enjin
Bersesak-sesak di jalan raya
Berpusing-pusing mencari parking
Berpusing-pusing pulak mencari store yang dicari
Tak perlu kan?
Kalau ia boleh hanya fikir, pilih dan bayar
Hanya dengan memakai pijama tidur
Keesokannya ia sampai di pintu rumah
Wah! Begitu mudah!

Antara ipad 2 dan Galaxy Tab 10.1
Mana pilihan hati?
Of course ipad 2
Antara ipad 2 dan ipod touch?
Ohh TIDAK!!
I love both
Teringat sewaktu di Singapore
Begitu khusyuk Iqa melayan ipod Touchnya 
Tanpa mempedulikan orang sekeliling di dalam MRT

Caranya mudah
Asalkan ada duit dalam akaun okay


Go to google...Then cari mac store..Bukan M.A.C cosmetic okay

Welcome To The Apple Store
Okay..pilih la nak ipad ke..ipod touch ke..mac book pro pun ado
Contohnya nak beli ipad 2..select ipad


Pilih la nak kaler hitam ke putih ke

Pastu pilih nak jenis Wi-Fi or 3G + WiFi...better amik 3G + WiFi la..Nanti kalau boring2 xde wifi area kan senang nak berfacebooking..ataupun dalam keta sesat2 leh bukak google map kan..The press continue kat belah kanan tu yer (kaler hijau)
ipad akan lagi smart kalau dipasang cover ni..boleh pilih nak mana satu..kalo tak nak klik none je..
Fuh! smart! kalau ipad putih letak cover kaler pink...wee so cute..ade 2 jenis..polyurethane RM159.00 or leather RM299.00..Selain bertindak as a cover ia juga sebagai stand..

Boleh demo..so uol leh pilih dengan teliti la nak kaler apa
as a stand..position terbaik main game ;)
After klik continue..akan appear skrin untuk engrave..can put whatever you want..FREE okay..kalo beli kat store dia xdpt la..hanya through online sahaja..kalo xnak pun xpe..leh skip je
Letak la ayat-ayat cintan sket
Okay..ini lah barang-barang yang setuju dibeli..can revise
Katakan beli untuk hadiahkan kat orang..leh wrap and letak notes cantik2..RM19.00 jer..kotak dia cantik..merah putih gitu
Bila setuju..check out ajer le
Kalo ade akaun dengan Apple leh sign in terus..if not masuk as a guest je
Masukkan maklumat pembeli/penerima....If nak tau cemana dia hantar klik Learn More
Kalau rasa tak faham cemana proses delivery and shipping ni..leh baca okay
Masukkan maklumat pembeli/penerima
Bila semua dah complete..Bayar je la..tadaa!! siap! esok leh dapat lah ipad k =)


















No comments: