Thursday, April 7, 2011

Universal Studio of Singapore


I am so excited to write about this
new experienced for me
Never be outside of Malaysia
Paling jauh pun sebelum ni Kuching je
Tapi happy sangat sebab pengalaman tu dapat dengan my beloved

Mungkin ramai yang tak berani nak datang
Because of the currency exchange diorg yang lebih besar dari kita
And you know what kami habis RM1500+ je

Nasihat saya kalo nak p sana
Jangan duduk hotel kat Singapore
Sure mahal
So kami duduk kat JB
Selesa Hotel
Only RM165 per nite

Kami habiskan sehari suntuk di Pulau Sentosa ni
Not the whole pulau
Hanya sempat habiskan masa di Universal Studio je

Tiket kami dah beli awal
Semalam kami dah beli
Weekday $67 and kalo weekend $71

So pagi2 kami dah bangun awal
Having breakfast
His friend came at 9
Thanks to him
Kami sampai Mount Faber lebih kurang at 10
Dari sini kami naik Jewel Box sampai ke Pulau Sentosa
It takes only 15 minutes untuk sampai Pulau Sentosa
Before sampai Pulau Sentosa dia berhenti kat HarbourFront
Yang mana tempat yang menarik untuk shopping la
Vivo City pun kat sebelah HarbourFront je
Tapi kami tak turun
Opss lupa nak bagi tau
Jewel Box adalah kereta kabel yang macam kat Genting Highlands tu
Harga dia $26 per person


Before Naik Jewel Box
Punya la jakun kan
Asyik tangkap gambar je keje


Alaaaaa..x nampak cable car kat belakang ;(

Cantik kan loceng ni? It's a restaurant actually..Nite view sure cun gila ;)

Pemandangan dari cable car. Wah! cruise. Bila agaknya nak naik kan syg?

Yeayh! Sampai suda Pulau Sentosa

Misi seterusnya dalah bergambar seperti orang yang sangat jakun
500+ gambar kat USS je

Ramai betul org kat sini. Nasib baik ada Mr Tripod.





Menarik kan?
Sure korang bernafsu jugak nak p.
hehe
Mai mai p reramai

Naik bas pun best maa
Murah pulak tu.
Semalam masa nak p Dukw Tour
Kitorg naik bas je balik JB
Dari Flyer ke Jurong East naik bas 97
Harga dia $2 je
Then dari Jurong East naik la bas 160 sampai JB
$1.9 je

Nak p lagi
tapi tak nak naik Roller Coster
Pening2 lor
Berdebar gila
Tapi antara Red Trail ngan Blue Trail aku cuak lagi yang merah tu

4D Movie dia
Gila best
Kitorg tengok Shrek

Waterwold punya show pun kitorg sempat tgk
Orang punya la ramai mcm tengok perlawanan bola pulak

Steven Spielberg punya Camera Action Cut pun menarik
memang gila geliga otak orang yang cipta USS ni
Eyh, bila Msia nak ada jugak??


No comments: